Montessori Sınıflarında Gün Akışı
Öğretmen gelen çocukları kapıda güler yüzlü bir şekilde tokalaşarak karşılar. Gün doğal seyrinde süregitmektedir. Çocuklar istedikleri herhangi bir işle güne başlarlar. Çocuklardan bazıları kahvaltı yaparken bazısı bir önceki günden yarım kalmış işini tamamlamaktadır. Diğer bir çocuk önceki gün kendisine sıra gelmemiş olan bir materyalle çalışmasını başlatmıştır. Masanın hazırlığı, hayvanların bakımı, yerlerin süpürülmesi, önceki günden serilmiş çamaşırların toplanması, çiçeklerin sulanması …. yapılacak çok iş vardır. Tüm çocukların gelmesiyle birlikte daire şeklindeki halının etrafında sabah toplantıları yapılarak o gün için seçilmiş bir konu hakkında sohbet edilir. Çocukların güne başlarken duyguları alınırken proje sunumları yapılır, proje konusu ile ilgili şarkılar, şiirler, hikayeler ve drama çalışmaları yapılır. Sonrasında materyal konsantrasyon saati başlar. Bu süre zarfında tekli ikili veya daha fazla sayıda çocuk bir arada çalışabilir. Yeni bir materyale başlayan çocuk için öğretmen yardıma hazırdır. Öğlen yemeği zamanı gelince ise çalışmalara ara verilip yemek hazırlama ve servis görevi olan çocukların hazırlayıp sunduğu masaya geçilir. Çocuklar tabaklarını yıkadıktan ve etraf toplandıktan sonra sessizlik saati başlar. Bazı çocuklar çalışma halısını alıp alanını belirler, bazıları hikayeleri incelerken bazı çocuklar minderlerini sermiş dinleniyorlardır. Sessizlik saatinin tamamlanmasıyla çocuklar bahçe çalışması, sınıftaki hayvanların bakımı, sanat ya da müzik çalışması veya da istedikleri herhangi bir işi yapabilirler. Bu zamanlarda sınıfta oyunlar oynanıp şarkılar söylenebilir, çizgi (sınıf içindeki daha önceden çizilmiş bir çizgide yapılan özel çalışmalar) çalışmaları yapılabilir. İkindi kahvaltısına ihtiyaç duyan çocuklar kendi servislerini yaparak ikili üçlü gruplar halinde geçildikten sonra ise çocuklar materyal seçiminde özgür olarak çalışmalarına devam ederler. Günün sonuna doğru evlerine gitmek için hazırlıklara başlanır.