1- Okul öncesi eğitimde Montessori Yaklaşımı
http://e-dergi.atauni.edu.tr/index.php/kkefd/article/viewFile/4088/3912
2-Koçyiğit, Sezai., Kayılı, G. ve Kuşcu, Ö. “Montessori Eğitimi Alan ve Almayan Anaokulu Öğrencilerinin Sosyal Becerilerinin Karşılaştırılması” Konya: Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 20, 2009.
3-Güleş, Figen ve Yavuz Erişen. “Okulöncesi Dönem Montessori Eğitim Uygulamalarıyla Kozmik Eğitime Hazırlık” Hacettepe Üniversitesi Uluslararası Katılımlı II. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongresi, Ankara,2009.
4-Güleş, Figen ve Sema Öngören. “Okulöncesi Dönem Montessori Eğitim Uygulamalarında Öğretmen-Çocuk-Veli İletişiminin Değerlendirilmesi.” 5.Uluslararası Çocuk ve İletişim Kongresi, İstanbul, 2008.
5-Yiğit, Türkan. “Okulöncesi Eğitim Kurumlarında Montessori ve Geleneksel Öğretim Yöntemleri Alan Çocukların Sayı Kavramını Kazanma Davranışlarının Karşılaştırılması.” Yüksek Lisans Tezi Konya: Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008.
6-Öngören, Sema. “Okulöncesi Eğitim Kurumlarına Devam Eden 4-5 Yaş Grubu Çocuklarına Geometrik Şekil Kavramı Kazandırmada Montessori Eğitim Yönteminin Etkililiği.” Yüksek Lisans Tezi Konya: Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008.
7-Lillard AS. Preschool children's development in classic Montessori, supplemented Montessori, and conventional programs. J Sch Psychol. 2012;50(3):379-401.
8- He HL, Yan H, Zuo L, Liu L, Zhang XP. Effects of Montessori education on the intellectual development in children aged 2 to 4 years. Zhongguo Dang Dai Er Ke Za Zhi. 2009 ;11(12):1002-5.
9-Lillard A, Else-Quest N. The early years. Evaluating Montessori education. Science. 2006:29;313(5795):1893-4.
10-Byun W, Blair SN, Pate RR. Objectively measured sedentary behavior in preschool children: comparison between Montessori and traditional preschools. Int J Behav Nutr Phys Act. 2013:3;10:2.
11-Foschi R.Science and culture around the Montessori's first "Children's Houses" in Rome (1907-1915).J Hist Behav Sci. 2008;44(3):238-57.
12-Oğuz V, Akyol A. Çocuk eğitiminde montessori yaklaşımı. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 15, Sayı 1, 2006, s.243-256
13-Diamond A, Lee K. İnterventions shown to Aid Executive Function Development in Children 4–12 Years Old