Duyarlılık Dönemleri

0-6 yaş döneminde sadece bu döneme özgü ve hayatta bir daha tekrarı bulunmayan zihinsel gelişim dönemleri bulunmaktadır. Kişi o duyarlılık dönemiyle ilgili bilgi ve deneyimleri en kolay ve kalıcı şekilde edinmektedir. Bu dönemleri süresi vardır ve bu süre dolduğunda bir daha ortaya çıkmamak üzere kaybolurlar. Bundan sonraki dönemde aynı bilgilerin öğrenilmesi zorlu ve sıkıntılıdır. Tüm materyaller çocuğa açık olduğundan duyarlılık dönemi başlayan çocuk kendiliğinden ilgili alana yönelecektir. Sınıftaki rehbere düşen iş bunu çok iyi gözlemleyerek ona yardımcı olmaktır. Bunlardan bir kısmı ve zamanları şu şekildedir.
 
• Dil (0-6 yaş). 
• Düzen (1-2 yaş)
• Müzik (2-6 yaş). 
• Zarafet ve kibarlık (2-6 yaş). 
• Duyuların incelik kazanması (2-6 yaş). 
• Yazı yazma (3-4 yaş). 
• Okuma (3-5 yaş). 
• Uzamsal ilişkiler (4-6 yaş). 
• Matematik (4-6 yaş). 
 
Düzen: 1 yaşında başlar. 3 yaşa doğru yatışır. Çocuğun hayatı yani çevresinde dönen dünya bu dönem içerisinde oldukça düzenli olmalıdır.Mobilyalar ve diğer ev eşyaları yerli yerinde olmalı, beslenme, yeme içme saatleri uyku saatleri belli zaman dilimlerinde yapılmalıdır. Ev içi işleyişin belli bir rutini olmalıdır. Bireylerin eve geliş gidiş saatleri sabit olmalıdır. Çocuk aynı kişiyle muhatap olmalı, banyo düzeni, bakımı tek elden yapılmalıdır. Kullandığı eşyaların yeri sabit olmalıdır.